Translate

Friday 14 March 2014

BERITA TERKINI MH370

Penerbangan 370 teori rampasan: ketidakmungkinan atau harapan terbaik?




(CNN) - Dalam satu kejadian di mana tiada apa yang boleh diketepikan, adalah ia satu kejutan bahawa beberapa saudara-mara daripada penumpang hilang Malaysia Airlines Penerbangan 370 berharap ia adalah rampasan yang?
Bagi sesetengah ia adalah satu teori konspirasi dibuat-buat, dan kepada orang lain, ia mewakili hanya senario yang meninggalkan membuka kemungkinan melihat orang yang tersayang hidup.
Begitulah beberapa keluarga yang hilang di Beijing rasa.
Pihak berkuasa telah bersatu dalam kesimpulan awal mereka bahawa keganasan tidak kelihatan di belakang kehilangan pesawat.
Tetapi tiada siapa yang boleh memerintah keluar.
"Saya tidak dapat mengesahkan sama ada tiada rampasan," kata Menteri Pengangkutan Malaysia Hishammuddin bin Hussein pada sidang akhbar Jumaat."Seperti yang saya katakan dari awal, dan saya amat konsisten, kita melihat semua kemungkinan."
Seperti hari-hari berlalu tanpa melihat anak bangkai di lautan, satu teori dalam bentuk adalah bahawa pesawat itu mungkin telah mendarat di suatu tempat, sama ada dengan perampas atau oleh juruterbang.
Salah satu petunjuk yang telah rumit carian bukti bahawa kapal terbang yang hilang mungkin telah dihidupkan kursus secara drastik selepas transponder yang berhenti menghantar isyarat.
Jika kapal terbang itu memang berubah ke arah barat, ia akan mempunyai cukup bahan api telah membuat ia India atau Pakistan, kata CNN penganalisis penguatkuasaan undang-undang Tom Fuentes.
"Ia mempunyai bahan api yang cukup untuk berbuat demikian," kata Fuentes. "Jadi, apa yang mengatakan adalah, seseorang terbang pesawat yang dalam arahan itu dengan sengaja. Sama ada ia akan menjadi perampas atau juruterbang diri mereka sendiri, seseorang yang menguasai kapal terbang bahawa semasa ia tinggal di udara dan disimpan terbang."
James Kallstrom, bekas Penolong Pengarah FBI, berkata ada kemungkinan pesawat boleh mendarat, walaupun dia menambah maklumat yang lebih diperlukan untuk mencapai kesimpulan muktamad. Beliau merujuk kepada kawasan carian yang luas.
"Anda menarik arka itu, dan anda melihat penggunaan di negara-negara seperti Pakistan, anda tahu, dan anda masuk ke dalam novel Superman anda, dan anda melihat pendaratan pesawat di suatu tempat dan (orang) tujuan semula ia untuk beberapa perbuatan pengecut di jalan," katanya kepada ini CNN Jake Tapper."Maksud saya, itu bukan luar alam realisme. Maksud saya, yang boleh berlaku."
Walaupun begitu, beliau mengakui kesukaran untuk mencapai kesimpulan yang kukuh dengan sisa maklumat yang kadang-kadang konflik.
"Kami mendapat begitu banyak data yang bercanggah," katanya."Anda berubah arah satu cara, maka anda berubah arah cara lain. Para penyiasat memerlukan muktamad, data yang betul."
John Nance, penganalisis penerbangan untuk ABC World News, memberitahu CNN Erin Burnett bahawa mana-mana teori perlu diambil dengan sebutir besar garam sehingga bangkai didapati atau seseorang mendakwa bahawa mereka mempunyai tebusan.
"Maksud saya, itu adalah satu keadaan jauh keluar yang benar-benar kita akan berharap untuk," katanya.
Adakah masih ada harapan bahawa penumpang boleh hidup di suatu tempat?
"Anda tahu, ia mungkin. Ini bukan kemungkinan, tetapi sekali lagi, perkara ini tidak mungkin berlaku," kata Nance.
Inilah yang kekurangan jawapan telah membuka: satu aliran tiada kemungkinan yang tidak boleh diketepikan, tidak kira bagaimana tidak mungkin mereka bunyi.
"Kami akan berurusan tanpa makhluk asing, sudah tentu. Kami akan menolak bahawa," syarikat penerbangan komersial Kapten Les Abend memberitahu CNN Don Lemon. Dia ragu-ragu mengenai teori yang kapal terbang 650,000 paun entah bagaimana telah bersemangat jauh ke lokasi yang tersembunyi.
"Di mana anda hendak pergi untuk menyembunyikan perkara ini, dan bagaimana anda akan mendapat konspirator untuk mendapatkan di atas kapal kapal terbang ini, merampas dan membawa ke suatu tempat jauh?" Abend bertanya. "Seseorang akan tahu mengenainya."
Idea bahawa pesawat itu dirampas atau disita untuk landasan tempat menyerang beliau sebagai dibuat-buat, katanya.
"Ini bersempadan dengan teori konspirasi," kata risikan CNN dan penganalisis keselamatan Robert Baer kemungkinan bahawa kapal terbang mendarat di suatu tempat yang akan digunakan kemudian untuk tujuan jahat.
Tetapi bagi setiap pakar yang merasakan cara ini, satu lagi melihat kemungkinan lain.
Billie Vincent, bekas pengarah keselamatan FAA, katanya difikirkan ia tidak mungkin bahawa kapal terbang terhempas. Ia mungkin bahawa kapal terbang itu terbang begitu banyak jam dan kemudian jatuh ke dalam laut, katanya.
"Itu hanya tidak masuk akal, yang membawa kita sekitar untuk titik bahawa kemungkinan dan mungkin juga kebarangkalian adalah bahawa pesawat itu dirampas dan disita," kata Vincent. "Tetapi kemudian anda perlu tanya diri anda: untuk apa tujuan"
Ketidakpastian ini menyediakan saat ini di mana pegawai-pegawai berkata tidak ada tanda keganasan atau rampasan, namun entah bagaimana ia masih hasil yang paling berharap untuk beberapa.

source: +CNN 


No comments:

Post a Comment